Опис
Відповідність тематики проєкту пріоритетам Громадського бюджету
Так.
Проект відповідає Пріоритету 7. Інновації, інформаційні технології
Існуюча ситуація
Аналізуючи Громадський бюджет Кременчука, бачимо зростання активності мешканців міста. З іншого боку цей інструмент партисипації перетворюється на канал фінансування тривіальних проектів «проїдання», а не розвитку спільнот мікрорайонів чи всієї громади міста. Громадський бюджет - має стати однією з частин повної системи управління містом (далі – СУМ), його територіями – мікрорайонами, а не цяцькою в руках влади і активістів.
Інтереси мешканців Кременчука (220 тис.) людей представляють 42 депутати міської ради, частину яких після виборів буде змінено. Перед виборами старі і нові обличчя проголошують пусті обіцянки. Кандидати приходять на мікрорайони з популізмом і «допомогою», не спитавши людей, що їм насправді потрібно. У результаті мешканці отримують продуктові набори, несанкціоновані дитячі майданчики. Такі «подарунки» - це приниження.
Реально, жодна політична сила не пропонує системний підхід до управління містом. Політик або «господарник», який немає програми розвитку, побудованої на основі запитів людей, лукавить.
Отже, в громаді Кременчука існує гостра хронічна проблема: недосконала система управління містом, яку створено з порушенням законів кібернетики; надійного компетентного посередника між владою і мешканцями мікрорайонів нема, ніхто докорінно не займається дослідженням потреб і проблем мешканців мікрорайонів, вирішення яких може бути підказане і підтримане самими людьми. Ніхто не спілкується з людьми для того, щоб представляти їх інтереси, мобілізувати ресурси громади до спільного вирішення актуальних проблем. Міські програми реалізуються у відриві від потреб громад мікрорайонів, тому вони малоефективні. Виникає питання доцільності витрат коштів на ці програми.
Наслідком проблеми є те, що люди відчувають свою непотрібність, вони втрачають віру у свою можливість впливати на ситуацію, навіть, на своїй вулиці, у дворі. У мешканців дедалі знижується соціальна активність, солідарність, здатність колегіально напрацьовувати і приймати рішення. Говорити про соборність і сталий розвиток громади міста в таких умова взагалі не можна.
Щоб виправити ситуацію, даний проект пропонує заходи для покращення умов проживання різних людей у нашому Кременчуці шляхом реформування системи управління мікрорайонами міста в частині взаємодії з мешканцями цих територій для вирішення актуальних проблем, задоволення потреб людей і розвитку цих громад.
Очевидно, щоб «допиляти» СУМ до пропонованої потрібно значну кількість ресурсів і часу, політична воля, зміни юридичної бази. Ледащам, пристосуванцям і дилетантам тут не місце!
Все це реально зробити, бо місто має 24 мікрорайони. У контактних центрах мікрорайонів працюють фахівці по роботі з населенням і контролери благоустрою. Ці працівники слабо забезпечені і мотивовані, потребують розвитку компетенцій для ефективної роботи на мікрорайонах.
Громади Крюкова, Молодіжного демонструють вирішення проблем. Громада Ревівки реалізує стратегію розвитку, залучаючи значну кількість місцевих мешканців до вирішення проблем і задоволення їхніх потреб, в т.ч. шляхом створення фонду розвитку та органу самоорганізації населення, реалізації інноваційних проектів.
Наші люди багато чого можуть, їм тільки треба поштовх, ухоробрення і організація.
На фото у додатках – приклади роботи самоорганізації мешканців Ревівки 2014-2015 рр., яка була реалізована виключно на основі солідарності, без участі влади і депутатів.
Опис людей або груп населення, які зможуть користуватись результатами реалізації проєкту
1. Мешканці мікрорайонів Кременчука різного віку і соціального статусу. Згідно статистики, близько 2% населення є соціально активними по замовчанню. Тобто, в Кременчуці проживає 4-5 тисяч людей, які можуть стати рушійною силою змін і брати участь у розвитку громад мікрорайонів. 2. Представники місцевої влади: службовці і депутати. Якщо службовці і депутати на постійній основі працюватимуть з громадами на мікрорайонах (виборцями), то їм не прийдеться напередодні виборів витрачати значні ресурси, поливати лайном конкурентів і хвилюватися. Мешканці залюбки виберуть того, хто до виборів сумлінно працював, як представник їхніх інтересів. Учасниками проекту можуть стати мешканці сектору "Центр" Громадського бюджету, який включає 14,15,16,17 мікрорайони міста.
Мета проєкту
Створити умови для для покращення умов проживання різних людей у нашому Кременчуці шляхом реформування системи управління мікрорайонами міста в частині взаємодії з мешканцями цих територій для вирішення актуальних проблем, задоволення потреб людей і розвитку цих громад.
Заходи, які треба виконати для впливу на ситуацію
Повноцінне управління містом має будуватися на повному циклі управління. І починається воно не з перебудови структури виконкому після виборів, а з систематичного виявлення проблем і змін в оточуючому середовищі, що можуть привести до серйозних проблем. Наступним етапом йде визначення причин проблем, цілей, планування, побудови структури і т.д. Структура управління має добудовуватися після визначення того, що має бути зроблене або робитися на постійній основі.
Хто має все це робити? Той, хто відповідає за управління містом, – влада, але опираючись на громади мікрорайонів. Для цього СУМ має стати соборною, тобто об’єднуючою, а не базарною – безсистемною.
СУМ має управляти мікрорайонами на основі постійного зворотного зв'язку від населення, підприємств, установ, організацій різних форм власності з урахуванням зовнішніх факторів. Благо, що сучасні інформаційні технології дозволяють зробити цей процес ефективним. У виконкому є геоінформаційна система, яка має значно ширші можливості, ніж використовуються наразі.
СУМ має інформувати і залучати мешканців, організовувати громади і мотивувати лідерів мікрорайонів, визначати індивідуальні і групові проблеми і потреби мешканців, робити актуальні рейтинги і картування проблем і потреб, управляти конфліктами. У відповідь - розробляти міські програми для вирішення проблем, втілювати проекти розвитку мікрорайонів, що приносять користь. Додатково - мобілізувати ресурси для розвитку мікрорайонів з різних джерел місцевого, національного і міжнародного рівнів. Акцент робити на розвитку людського ресурсу – освіта, охорона здоров’я, профілактика соціально-негативних явищ, безпека.
Проект доцільно реалізувати за підтримки Автозаводської і Крюківської районних адміністрацій міста Кременчука.
Базою для реалізації проекту пропонується сектор «Центр» Громадського бюджету, який включає 14,15,16,17 мікрорайони міста.
Результати (кількісні і якісні) реалізації проєкту
1. Реалізація інформаційної кампанії: інформація у медіа, друк і поширення поліграфії. 2. Створення на основі інформаційних технологій ефективних каналів зворотного зв’язку від населення мікрорайонів до СУМ. 3. Реалізація освітньої кампанії: проведення в мікрорайонах циклу тренінгів для населення, зацікавлених осіб і працівників контакт-центрів. 4. Робота в 24 мікрорайонах: інформування, організація і проведення громадських зустрічей, дослідження, аналіз проблем і потреб, картування проблем і ресурсів громад, активізація і залучення мешканців та зацікавлених сторін, розробка проектів вирішення проблем, лобістська діяльність. 5. Реалізація адвокаційної кампанії: пропозиція владі за результатами проекту удосконалити роботу СУМ. 6. Реформування СУМ. 7. Покращення умов проживання у мікрорайонах міста, вирішення актуальних проблем, задоволення потреб людей і розвитку цих громад.
Земельна ділянка, приміщення, об’єкт на якій планується реалізація проєкту належить до комунальної власності
Так.
Для реалізації заходів проекту можуть бути використані різні приміщення на договорних засадах.
Чи позначена земельна ділянка на Мапі квартальних майданчиків та полів.
Ні.
Не потрібно.
Наявність письмової згоди керівника комунальної установи
Ні.
Не потрібно.
Можливі ризики при реалізації проєкту
- Низька активність громадян і недостатня включеність їх у проектну діяльність.
- Небажання представників влади змінювати статус кво.
- Перешкоди з боку окремих сил чи зацікавлених сторін.
- Карантинні обмеження і заборона проведення публічних заходів.
Фотографії
Експертна оцінка
Відповідальні підрозділи
Автозаводська районна адміністрація