Застосування інноваційних комп’ютерних технологій у навчанні дітей з інвалідністю Брав участь

Доданий
01.10.2019
Номер
47
Освіта

Запровадження навчання дітей з особливими освітніми потребами з використанням SMART-технологій, які є інтерактивним програмним навчальним комплексом, що сприяє активізації пізнавальної, творчої та активної діяльності кожної дитини. Цей комплекс включає в себе віртуальні маски та спеціалізоване програмне забезпечення, за допомогою якого здійснюється навчання дітей, спостереження за динамікою їх роз

Автор проєкту
Тетяна
Тетяна Куделя
Бюджет
999 100 грн
Розрахунок бюджету
Район
ВЕЛИКИЙ проєкт
Адреса
Івана Приходька вулиця, Кременчуцька міська рада, Кременчук

Опис

Відповідність тематики великої проектної пропозиції пріоритетам Громадського бюджету

Так.
Інновації, інформаційні технології, телекомунікації

Відповідність тематики малої проектної пропозиції пріоритетам Громадського бюджету

Ні.
Ні

Відповідність тематики комунальної проектної пропозиції пріоритетам Громадського бюджету

Ні.
Ні

Відповідність тематики соціальної проектної пропозиції пріоритетам Громадського бюджету

Ні.
Ні

Чи відповідає земельна ділянка переліку рекомендованих місць

Так.
Так

2.1. Існуюча ситуація

В нашому місті протягом 17-ти років працює Кременчуцький міський Центр комплексної реабілітації дітей з інвалідністю – перша реабілітаційна установа в Полтавській області, діяльність якої багато в чому визначила основні риси і пріоритети роботи обласної системи реабілітації дітей з функціональними обмеженнями. Свого часу Центр був першим і єдиним у Полтавській області реабілітаційним закладом, який здійснював виховання і навчання дітей з інвалідністю, готуючи їх до поступової інтеграції у суспільство.
Щороку у закладі проходять курси комплексної реабілітації понад 350 дітей з інвалідністю віком від народження до 18 років та дітей до 3-х років включно, які мають значний ризик щодо її отримання (діти групи ризику), з м. Кременчука та м. Горішні Плавні, а також територіально наближених районів Полтавської області: Глобинського, Кобеляцького, Козельщинського та Кременчуцького.
Одним з основних напрямків діяльності Центру є вирішення питання подальшого отримання вихованцями закладу повноцінної освіти, яка є запорукою їх активного самостійного життя у майбутньому. Тому багато зусиль Центр спрямовує на підготовку вихованців до навчання у загальноосвітніх школах, їх естетичне виховання, розвиток комунікативних здібностей, виховання почуття власної гідності і впевненості у своїх силах. Це значною мірою залежить від рівня їх підготовки, набутих умінь, знань і навичок, комунікації тощо. Адже отримання освіти для дітей з інвалідністю – одна з найважливіших умов їх успішної соціалізації та інтеграції у суспільство.
Враховуючи сучасні підходи до реформування системи освіти, необхідність використання інноваційних технологій та пошук нових форм і методів навчання у Центрі – є найважливішим кроком на шляху запровадження і реалізації новітніх освітніх технологій. У зв’язку з чим необхідно розв’язати ряд проблем, пов’язаних не лише з матеріальною базою закладу, але й з підготовкою кадрів для подальшої роботи із зазначеною категорією дітей.
Проектом передбачено запровадження навчання дітей з особливими освітніми потребами з використанням SMART-технологій, які є інтерактивним програмним навчальним комплексом, що сприяє активізації пізнавальної, творчої та активної діяльності кожної дитини. Цей комплекс включає в себе віртуальні маски та спеціалізоване програмне забезпечення, за допомогою якого здійснюється навчання дітей, спостереження за динамікою їх розвитку, а також проведення аналітики. Проект передбачається реалізувати за підтримки ізраїльської компанії «Центр знань «Сан Спарк».
Зазначена компанія розробила систему віртуальної реальності, яка дозволяє проводити тестування та навчання дітей з обмеженнями розумового та фізичного розвитку, використання якої дозволяє виявити відхилення розвитку дітей, проаналізувати їх та сформувати базу відповідних тестів. Віртуальна система тестування – інноваційна технологія, яка не тільки допомагає проаналізувати можливості дітей з функціональними обмеженнями, але й після виявлення певних проблем розвитку розробляє програму для їх корекції. За допомогою сучасних технологій діти з обмеженнями життєдіяльності у форматі гри легко залучаються до процесу навчання за такою програмою, що розвиває їх пізнання. Використовуючи ігровий формат віртуального світу, кожна дитина може засвоїти або покращити певні знання і навички, необхідні їй для майбутнього самостійного життя.
Запровадження зазначеного пілотного проекту допоможе у подальшому створити нове покоління освітніх програм для дітей з обмеженнями життєдіяльності, за допомогою яких вони зможуть покращити сприйняття інформації та відпрацювання необхідних навичок для подальшого розвитку.

2.2. Опис людей або груп населення, які зможуть користуватись результатами реалізації проектної пропозиції

Понад 350 дітей з інвалідністю та дітей групи ризику, які проходять курси реабілітації в Центрі. Спеціалісти Центру, які проводять навчання. Діти з особливими потребами, які проживають у м. Кременчуці, не перебувають на обліку у Центрі, але потребують комплексних підходів до вирішення проблем розвитку.

2.3. Мета проектної пропозиції

Навчання дітей з особливими освітніми потребами з метою максимальної реалізації особистого потенціалу, їх успішна інтеграція у соціум, адаптація та розвиток навичок автономного проживання у суспільстві.

2.4. Завдання проектної пропозиції

1. Модернізація приміщення Центру для проведення занять.
2. Придбання необхідного обладнання.
3. Навчання персоналу та його стажування.
4. Обмін досвідом та підвищення кваліфікації працівників Центру за допомогою ізраїльських спеціалістів по роботі з дітьми з інвалідністю.
5. Підтримка системи, модернізація і розробка нового покоління програмного забезпечення.

2.5. Заходи, які треба виконати для впливу на ситуацію

1. Модернізація приміщення для проведення занять:
- проведення ремонтних робіт у навчальному класі – облицювання стін кімнати м’якими панелями та підвісною стелею.
2. Придбання обладнання:
- закупівля обладнання;
- установка програмного забезпечення.
3. Навчання персоналу та стажування:
- організація навчання працівників Центру роботі з програмним комплексом.
4. Обмін досвідом та підвищення кваліфікації працівників Центру за допомогою ізраїльських спеціалістів по роботі з дітьми з інвалідністю:
- організація навчання спеціалістів Кременчуцького міського Центру комплексної реабілітації дітей з інвалідністю у ізраїльському центрі знань «Сан Спарк».
5. Підтримка системи, модернізація і розробка нового покоління програмного забезпечення:
- технічний супровід програмного забезпечення ізраїльською компанією «Центр знань «Сан Спарк».

2.6. Результати (кількісні і якісні) реалізації заходів проектної пропозиції

Кількісні:
Впроваджено віртуальні комп’ютерні технології в освітню систему для дітей з функціональними обмеженнями.
Облаштовано центр для тестування та виявлення проблем.
Розроблено систему аналітики, проведено навчання персоналу Центру (використання новітнього комп’ютерного обладнання).
Проведено тестування близько 80 дітей з особливими освітніми потребами.
Підвищено рівень кваліфікації спеціалістів Центру.
Якісні:
Створено умови для впровадження інноваційних комп’ютерних технологій у Центрі.
Підвищено рівень знань і можливостей дітей з проблемами фізичного та розумового розвитку, з використанням механізму віртуальних технологій та нестандартного мислення.
Застосовано нові інструменти для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Наявність довідки або інформаційної згоди керівника комунальної установи щодо ознайомлення з проектом (для КОМУНАЛЬНИХ проектів)

Так.
Так

Чи інформували Ви мешканців прилеглих будинків чи мікрорайону щодо подачі проекту?

Так.
Так

Фотографії