Дитяча бібліотека – сучасний інформаційно-освітній центр розвитку та відпочинку. Брав участь

Доданий
09.10.2017
Номер
36
Спорт

Організація на базі бібліотеки-філії №1 ЦБС для дітей сучасного інформаційно-освітнього центру для дітей з особливими потребами.

Автор проєкту
Валентина
Валентина Фещенко
Бюджет
250 000 грн
Розрахунок бюджету
Район
МАЛИЙ проєкт - сектор Крюків (включає мікрорайони №№20, 21,22)
Адреса
вул. Приходька Івана, 32, Кременчук

Опис

Відповідність тематики проектної пропозиції пріоритетам Громадського бюджету м. Кременчука

Так.
Майданчики і зони відпочинку: спортивні майданчики у визначених місцях; дитячі майданчики у визначених місцях; рекреаційні зони (зелені зони, зони відпочинку) у визначених місцях; майданчики для вигулу собак.

2.1. Існуюча ситуація

Бібліотека-філія №1 ЦБС для дітей, яка у 2017 році відзначила своє 65-річчя, обслуговує учнів ЗОШ №7, 9, 23, спеціальної школи-інтернат, спеціалізованої школи-інтернат ім. Макаренка та вихованців дитячих садочків № 4 і № 13. Це єдина у нашому місті бібліотека, яка активно співпрацює з Міським центром соціальної реабілітації дітей-інвалідів. Бібліотека обслуговує також організаторів дитячого читання, вчителів, вихователів та батьків.
Сьогодні соціологи б’ють на сполох - середньостатистичний українець читає 7, максимум¸10 книг на рік - це один з найнижчих показників у Європі.
Ми намагаємося робити все можливе, щоб книжкові багатства стали духовними багатствами дітей. Завдання кожної дитячої бібліотеки, і в тому числі і нашої бібліотеки-філії - повернути дітям інтерес до книги і читання, максимально відкрити бібліотечний простір і організувати безбар’єрний доступ до інформації дітям з особливими потребами, забезпечити юним читачам оперативний доступ до інформаційних ресурсів і, одночасно, стати центром виховання інформаційної культури підростаючого покоління, а це значить надати по-справжньому європейський сервіс в обслуговуванні інформацією.
Проте застаріла матеріально-технічна база бібліотеки-філії №1, відсутність належного обладнання, інтер’єр та старі незручні меблі не дають можливості у повній мірі задовольнити потреби підростаючого покоління. Як наслідок, через брак життєвого досвіду, недостатній рівень літературної освіти, культурного спілкування, у дитячому середовищі нерідко трапляються випадки відхилень від правових норм та високі ризики долучення до шкідливих звичок. У самій бібліотеці, через описані вище незадовільні умови, відзначається низька кількість користувачів підліткового віку (12-15 років).
Дитяча бібліотека має перетворитися на сучасний комфортний простір з високою організацією різноманітного доступу до інформації, створення зон для спілкування, відпочинку та культурно-просвітницьких заходів, цікавих ігрових просторів. Сучасна бібліотека - це не тільки читання, це центр громадського життя, центр інноваційного розвитку громади. А для маленької людини: сьогодні читання - завтра доля.

2.2. Опис людей або груп населення, які зможуть користуватись результатами реалізації проектної пропозиції

Потенційні користувачі відкритого простору дитячої бібліотеки-інформцентру по вул. Приходька, 32 - 2500 читачів віком від 4 до 15 років та організатори дитячого читання, які мешкають і навчаються в мікрорайоні Крюкова та інших мікрорайонів м. Кременчука. Усі послуги у бібліотеці будуть надаватися користувачам безкоштовно.

2.3. Мета проектної пропозиції

Повернути дітям інтерес до книги і читання, виховати високу інформаційну культуру та активну громадянську позицію у підростаючого покоління.

2.4. Завдання проектної пропозиції

1. Ландшафтний дизайн прилеглої території.
2. Зробити ремонт:
- фасаду;
- приміщення, з урахуванням зонування;
- перенесення санвузла з підвального приміщення на 1 поверх;
- заміна електрооснащення
3. Закупити стелажі, меблі для зон відпочинку, проведення культурно-масових заходів та ІТ- плацу.
4. Закупити ІТ-техніку.

2.5. Заходи, які треба виконати для впливу на ситуацію

Ландшафтний дизайн прилеглої території (оформлення клумб)
2. Списання та демонтаж старих меблів (столів, стільців, стелажів)
3. Ремонт фасаду, приміщення читального залу та абонементу (стелі, стіни, підлога, заміна електропроводки, розеток, вимикачів, світильників на енергозберігаючі), перенесення санвузла.
4. Закупівля та встановлення нових меблів та обладнання (книжкових стелажів, офісних столів, стола для переговорів, стільців, офісних диванів, столів для роботи з комп’ютерною технікою).
5. Закупівля та встановлення технічного обладнання (ноутбуків, принтера, букрідерів).
6. Налаштування електронних книжок.
7. Залучення користувачів (дітей та підлітків) до користування відкритим простором та послугами дитячої бібліотеки – інформаційно-освітнього центру.

2.6. Результати (кількісні і якісні) реалізації заходів проектної пропозиції

Створення на базі бібліотеки-філії №1 ЦБС для дітей, по вул. І.Приходька, 32 сучасної дитячої бібліотеки – інформаційно-освітнього центру, і першої в місті бібліотеки-інформцентру для дітей з особливими потребами за місцем їх проживання та реабілітації.
Безкоштовне користування сучасним відкритим простором бібліотеки – інформаційно-освітнього центру до 2500 дітей та підлітків у т.ч. біля 300 вихованців МЦРДІ.
Забезпечення умов для комфортного, змістовного відпочинку, розвитку, дозвілля, спілкування, неформального навчання дітей і підлітків у новому сучасному просторі дитячої бібліотеки-інформцентру по вул. І.Приходька, 32.
Популяризація дитячої бібліотеки і, як наслідок, підняття іміджу бібліотеки та залучення до її послуг більшої кількості читачів-дітей.
Сприяння формальній і неформальній освіті підростаючого покоління, самоосвіті та саморозвитку юної особистості.
Згуртування дітей та підлітків за інтересами, можливість розширення кола друзів та власного кругозору.
Мінімізація ризиків долучення сучасних підлітків до шкідливих звичок з появою комфортних умов для спілкування та наявності місця, де можна проводити дозвілля корисно і цікаво.
Створення сприятливих сучасних умов для опанування комп’ютерними технологіями.
Відкритий простір бібліотеки-інформцентру створить умови для змістовного позашкільного життя дітей і підлітків та дітей з особливими потребами.

Чи відповідає ділянка для реалізації проекту рекомендованим місцям для створення майданчиків і зон відпочинку

Ні.
Не відповідає

Фотографії