• До закінчення залишилось
    Подання
    Подання
  • Розгляд і доопрацювання
    Розгляд і доопрацювання
  • Голосування
    Голосування
  • Оголошення переможців
    Оголошення переможців
  • Планування і реалiзацiя
    Планування і реалiзацiя

У Кременчуці обмінялися досвідом провайдери громадських бюджетів з 18 міст України

26 січня 2018 р. у м. Кременчук відбулась всеукраїнська конференція «Інструменти для просування бюджету участі у громадах».

26 січня 2018 р. у конференц-залі ТРК «Європа» (вул. Соборна, 7, м. Кременчук) відбулась всеукраїнська конференція «Інструменти для просування бюджету участі у громадах».

У конференції взяли участь провайдери громадських бюджетів з 18 громад України: представники муніципалітетів, громадські активісти, експерти, які запроваджують або планують втілювати бюджети участі у своїх населених пунктах. Крім того участь у заході взяли посадові особи органів місцевого самоврядування, представники ЗМІ і міжнародних донорських організацій, місцеві бізнесмени і члени громадських об’єднань.

 Учасникам зустрічі був представлений досвід впровадження громадських бюджетів міст Черкаси та Полтава, розглянуто польських досвід партисипації у цьому напрямку. Також учасники дізналися про інновації у реалізації інформаційної кампанії на підтримку громадського бюджету міста Кременчука 2017 року, які були напрацьовані в рамках міжсекторного проекту «Альтернативні інструменти інформаційної кампанії Громадського бюджету м. Кременчука». Зокрема, учасникам було представлено результати глибинного соціального дослідження щодо сильних і слабких сторін інформаційної кампанії 2016 року, традиційні та альтернативні інструменти у просуванні бюджету участі на місцевому рівні: поліграфія, брендовані стаканчики для кави «з собою», які поширювалися через кременчуцькі кав’ярні, інфографіка, суперфрази, хештеги, брендовані футболки, інноваційна настільна групова гра «Розіграй своє місто». Для мотивації учасників до активної участі у заході, було проведено безпрограшну лотерею, переможці якої отримали футболки «Задай бабусі вектор» і настільну гру.

Конференцію відкрив міський голова Кременчука Віталій Малецький. Він виступив з аналітичною презентацією «Громадський бюджет – мости співпраці влади і громади Кременчука», яка містила інформацію про історію, підходи, результати і перспективи бюджету участі міста. Презентація викликала ряд цікавих питань від учасників зустрічі, відповіді на які переросли у жваву дискусію. Головні ідеї, які озвучив Віталій Малецький: громадський бюджет Кременчука буде розвиватися і зростатиме його фінансування; це процес, який потребує діалогу різних зацікавлених сторін, поступового удосконалення; для подальшої підтримки веб-платформи «Громадський проект» можна залучати Асоціацію міст України.

Про складові ефективної інформаційної кампанії громадського бюджету міста Черкаси розповів Олексій Дубовий, начальник відділу підтримки громадянського суспільства департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради. Він зупинився на тонкощах і «родзинках» медіакампанії бюджету участі Черкас; презентував буклети і плактати, брендовані екоторби, блокноти і ручки; показав креатині відео ролики від авторів проектів; розказав, де не варто витрачати зайві кошти на поліграфію, рекламу і логотипи, повідомив про високу ефективність брендування міського транспорту, розміщення зовнішньої реклами у міському просторі, торговельний центрах.

Леонід Донос, менеджер проекту «Громадський бюджет» Фундації польсько-української співпраці ПАУСІ презентував особливості і переваги інформаційних кампаній бюджетів участі польських міст. У своїй презентації він також дав відповіді на питання, що стосуються інновацій інформаційних кампаній громадських бюджетів, які поставили організаторам учасники конференції у своїх очікуваннях.

З презентацією досвіду впровадження громадського бюджету Полтави виступила Оксана Деркач, секретар Полтавської міської ради. Один з головних меседжів її презентації: впровадження громадського бюджету Полтави стимулює реформування органів місцевого самоврядування, заставляє вдосконалюватися систему управління містом, через оголення нових проблем публічного управління, наприклад, кому віддавати на баланс дитячі і спортивні майданчики у околичних мікрорайонах, де нема обслуговуючих кампаній і комунальних підприємств, як змінити систему управління твердими побутовими відходами у зв’язку зі збором використаних батарейок і акумуляторів тощо.

У завершенні конференції було проведено воркшоп «Інформаційна кампанія громадського бюджету на різних етапах його впровадження».

Після завершення офіційної частини конференції, частина її учасників ознайомилася з результатами одного із реалізованих проектів Громадського бюджету Кременчука 2016 – утепленим культурним центром #adapter. У центрі гості пограли у настільну групову гру «Розіграй своє місто», продовжили неформальне спілкування на тему кращих практик інформаційних кампаній бюджетів участі різних міст України.

 

Контактна особа:

Ірина Каць,

+380681646362, katss314@gmail.com

 

Проект «Альтернативні інструменти інформаційної кампанії Громадського бюджету м. Кременчука» реалізується ГО «Культурний ді@лог» в рамках програми «Публічні бюджети від А до Я: інформування, активізація та залучення громадянського суспільства», що виконується Фондом Східна Європа у партнерстві з Фундацією польсько-української співпраці ПАУСІ за фінансової підтримки Європейського Союзу. Проект покликаний покращити інформування і залучення громади м. Кременчука до процесу реалізації Громадського бюджету 2017 року, забезпечити прозорість та відкритість цього процесу, його зрозумілість пересічним мешканцям.